Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Klicka på en fråga för att se svaret.

Var kommer glaset i Glascentralen.se ifrån?
Vi importerar glas från glasbruk och produktionsanläggningar i Polen och andra östeuropeiska länder. Idag ägs glasbruken av stora erfarna globala tillverkare som Guardian och Pilkington. Vi säljer inte kinesiska produkter.
Vad gör jag om det beställda glaset kommer skadat?
Glaset packas noggrant i specialtillverkade trälådor för varje försändelse och skador är mycket ovanliga. Speditören har varje last försäkrad. Vid mottagandet bör du kontrollera om lådan är skadad. Om du är osäker, öppna den. Om glaset är skadat inuti ska du upprätta ett protokoll, och vid allvarliga skador där varan inte kan användas, kontakta oss och vägra ta emot varan.
Vad är leveranstiden?
Normalt 2 veckor från beställning, men vid specialbeställningar eller tillfällig brist på sortiment kan tiden förlängas, vilket vi kommer att meddela. I sådana fall har du rätt att avbeställa ordern.
Kan man avbeställa en order?
För måttanpassat glas är det tyvärr inte möjligt. För glas i standardformat är det möjligt så länge varan inte har lämnat lagret. Detta måste alltid överenskommas via telefon eller e-post, och fram till dess att avbeställningen bekräftats behandlas varan som beställd.